اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

آیا می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد ؟

آیا می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد ؟

آیا می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد ؟

آیا می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد؟ این سوالی است که ممکن است پاسخش برای شما نیز مهم باشد. شاید پیش آمده که یک تن ماهی را بیست دقیقه جوشانده اید اما به هر دلیل نتوانسته اید آن را بخورید! حال چه درب آن باز شده یا نشده باشد. چه از قوطی خارج شده یا نشده باشد.قطعا بعدها این وسواس فکری به سراغتان آمده که آیا می شود کنسرو جوشانده را مصرف کنید؟ آیا مشکلی ایجاد نمی شود؟ چه بسا که عطای ماهی تن را به لغایش بخشیده و قید خوردنش را زده باشید. زیرا همه ما تا حدی درباره مسمومیت شدیدی که در اثر تن ماهی ایجاد می شود شنیده ایم. اما واقعا سوال اینجاست، آیا می توان کنسرو ماهی که یک بار گرم شده است را مجدد گرم نمود؟

 

 

 

جوشاندن تن ماهی و نگهداری در یخچال

فرض کنید تصمیم گرفته اید برای نهار یا شام تن ماهی میل بفرمایید. بیست دقیقه آن را در آب جوشانده اید و از هر نظر نیز سلامت قوطی را بررسی کرده اید. می خواهید کنسرو را باز کنید که ناگهان یک اتفاق پیش بینی نشده شما را از این کار باز می دارد. مثلا در خوش بینانه ترین حالت دوستتان با یک پیتزای بزرگ وارد شده و شما را غافلگیر می کند. (همیشه مثبت فکر کنید!!)

در این موقع تن ماهی جوشانده اما باز نشده را می توانید نگه داشته و بعدا دوباره مصرف کنید. بهتر است آن را در یخچال بگذارید. البته اگر در یک مکان تاریک مانند کابینت نیز باشد مشکلی نیست. ممکن است باز هم این سوال به ذهنتان خطور کند که یعنی می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد؟ ما به شما می گوییم اگر درب قوطی کنسرو را باز نکرده اید هیچ مشکلی ندارد. می توانید آن را دوباره گرم کرده و بخورید.

اما یک شرط دارد. آن هم اینکه اگر تصمیم گرفتید کنسرو ماهی که قبلا جوشانده اید را بخورید حتما و حتما دوباره بیست دقیقه آن را بجوشانید. زیرا در این فاصله ممکن است دوباره در کنسرو اسپورهای زنده شروع به فعالیت کرده و باکتری های مضر رشد کرده باشند. جوشاندن مجدد آن هم به مدت بیست دقیقه تمام آنها را از بین می برد.

 

 

آیا می شود تن ماهی باز شده را دوباره گرم کرد؟

اما می رسیم به سوال اصلی که آیا می شود تن ماهی را دوبار گرم کرد؟ آن هم کنسرو ماهی که درب آن باز شده است. پاسخ در این حالت نیز مثبت می باشد. اما به شرط و شروط های بسیار. شرایطی که اگر رعایت نشوند به هیچ عنوان نمی توان ماهی تن دوبار گرم شده را مصرف نمود. اولین شرط مدت زمانی است که از گرم کردن اول ماهی گذشته است.

فرض کنید شما کنسرو ماهی را بیست دقیقه جوشانده و درب آن را باز کرده اید. امادر پایان مقداری کنسرو ماهی تن باقی مانده و نتوانسته اید تمام آن را بخورید. در این حالت ماهی تن باقی مانده را در یک ظرف شیشه ای با درب محکم ریخته و در یخچال قرار دهید. تاکید می کنیم که هیچ گاه کنسرو را با قوطی خودش نگهداری نکنید. باز هم تکرار می کنم به هیچ عنوان از ظرف خود تن ماهی برای گذاشتن در یخچال استفاده نکنید.

 

 

گرم کردن دوباره تن ماهی

ممکن است بپرسید اگر به هر دلیلی یخچال در دسترس نباشد آنوقت چاره چیست؟ به عنوان مثال در کوهنوردی، طبیعت گردی و… . در این مواقع آیا می توان کنسرو ماهی را دوباره گرم نمود. پاسخ این سوال نیز دو حالت دارد. اگر تن ماهی یک بار گرم ولی درب قوطی باز نشده مشکلی وجود ندارد. جهت اطمینان بیشتر دوباره قوطی کنسرو را جوشانده و مصرف کنید.

اما اگر درب تن ماهی باز شده و مقداری از آن را خورده اید تنها ۲ ساعت فرصت دارید که آن را مجددا گرم کنید. تن ماهی وقتی بیرون از یخچال باشد به شدت در معرض خرابی قرار دارد. این ماده یک محیط مستعد برای رشد باکتری های خطرناک است. بنابراین اگر کنسرو ماهی باز شده خارج از یخچال بوده و بیشتر از ۲ ساعت از گرم کردن آن گذشته بهتر است آن را دور ریخته و دیگر میل نفرمایید. زیرا قطعا هیچ چیز بهتر از سلامتی نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا