اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

خرید کنسرو تن ماهی؛فواید تن ماهی برای بدن

خرید کنسرو تن ماهی؛فواید تن ماهی برای بدن

فواید تن ماهی برای بدن

معمولا کنسرو ماهی با نام «تن ماهی» معروف شده است. در حقیقت کنسرو ماهی با ماهی های مختلفی پر می شود و تنوع در آن حرف اول را می زد. مثلا کنسرو ماهی کیلکا یا کنسرو ماهی ساردین از انواع مختلف آن است. ولی این یک واقعیت است که هر تولیدکننده با توجه به استقبال مصرف کننده ها، اقدام به تولید محصول می کند. در کشور ما نیز، انواع کنسرو ماهی، به جز ماهی تن، با استقبال چندان گرمی مواجه نشدند. به همین خاطر تمرکز تولیدکنندگان کنسرو ماهی بر تولید کنسروها با ماهی تن گذاشته شد.

 

چه ماهی هایی در تن ماهی به کار می روند؟

ماهی های به کار رفته در کنسرو ماهی می توانند از هر نوعی انتخاب شوند. اما ماهی های تن در ایران طرفداران بیشتری پیدا کردند. تا جایی که به انواع کنسرو ماهی نیز «تن ماهی» گفته می شود. البته ماهی های تن فقط شامل یک نوع خاص نمی شوند. این ماهی ها طیف وسیعی از ماهی ها را در بر می گیرند. شیر ماهی، قباد، هوور مسقطی، هوور، گیدر و زرده، جزو ماهی های گروه تن هستند. گوشت این ماهی ها رنگ روشنی دارند و در اقیانوس آرام، اقبانوس هند، خلیج فارس و دریای عمان زندگی می کنند.

در برخی کشورهای جهان استفاده از انواع ماهی های تن طیف متفاوت تری را شامل می شود. در ایران، تن ها معمولا از ۴ نوع ماهی گیدِر (زرد باله)، زرده، اَسبَک و هَوور (مسقطی، خطی یا بندری) تهیه می شوند. این ماهی ها به ترتیب، گران ترین، خوشمزه ترین و مقوی ترین انواع ماهی تن هستند.

 

ماهی تازه مصرف کنیم یا تن ماهی؟

با یک دید منطقی باید به این نتیجه رسید که هر ماهی (حتی از یک خانواده) ارزش غذایی متفاوتی دارد. از طرفی نحوه پرورش ماهی ها هم بر این فاکتور بی تاثیر نیست. ماهی های دریا نسبت به ماهی های رودخانه و در وهله سوم، ‌نسبت به ماهی های پرورشی، ارزش غذایی بیشتری دارند. بنابراین این که تمام ماهی ها را به یک نسبت مقوی بدانیم درست نیست. هر چند همه ماهی ها به عنوان منابع سرشار از پروتئین و امگا ۳ شناخته می شوند و تنها میزان این مواد مغذی و معدنی در ماهی های مختلف، متفاوت است.

به هر حال اگر ماهی تازه طی مدت زمان کمتری منجمد شود و همچنین در پروسه تولید و فرآوری آن به نکات بهداشتی کاملا دقت و رعایت شود، می توان امیدوار بود که کیفیت ماهی تازه و کنسرو شده، با هم برابری کند. البته در این روند شرایط و زمان پخت ماهی بر اساس استانداردهای لازم نیز بی‌ تاثیر نخواهد بود.

 

فواید و مضرات ماهی های تن بر اساس ارزش غذایی

ماهی تن (نوع کنسرو و تازه)، جزو منابع سرشار و مفید کالری و پروتئین است. اسیدهای آمینه ضروری بدن را نیز در خود دارد که می تواند به هضم غذا در بدن کمک کند.علاوه بر این چربی و کلسترول بد موجود در تن ماهی پایین بوده،‌ در حالی که اسید چرب امگا ۳ موجود در آن، بالاست. در کنار این مواد مفید، مواد معدنی دیگر مثل آهن، فسفر، سدیم، سلنیوم، روی، منگنز، مس و ویتامین های محلول در آب جزو مواد معدنی مفید تن ماهی به شمار می روند.همه این مواد برای بدن مفید هستند ولی باید در مصرف تن ماهی به خاطر وجود سدیم (نمک) برای افراد مبتلا به فشار خون و کودکان زیر ۱۸ ماه و همچنین زنان باردار احتیاط بیشتری کرد.تن

 

ویتامین های موجود در تن ماهی

تن ماهی سرشار از مواد مغذی، کالری و پروتئین است که به بدن اجازه می دهد، مواد مورد نیاز خود را از آن دریافت کند. در ضمن به خاطر پروتئین موجود در آن، زودتر شما را سیر می کند و برای کسانی که رژیم لاغری دارند، مناسب است.

امگا ۳ در تن ماهی برای سلامت قلب، مغز و چشم بسیار مفید است و اسیدهای چرب ضروری و سالم را به بدن می رساند.

ویتامین D و سلنیوم نیز برای بدن حیاتی هستند که کنسرو تن ماهی، میزان قابل توجهی از این دو مورد را در خود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا