اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

خرید اینترنتی و فواید کنسرو تن ماهی

خرید اینترنتی و فواید کنسرو تن ماهی

خرید اینترنتی و فواید کنسرو تن ماهی

ماهی تن گونه‌ای ماهی است که پروتئین زیاد و چربی اندکی دارد. میزان پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم گوشت ماهی تن بین ۲۲.۶ الی ۲۶.۲ گرم است، در حالی که میزان چربی موجود در هر۱۰۰ گرم گوشت ماهی تن بین ۰.۲ الی ۲.۷ گرم است. به علاوه، ماهی تن حاوی مواد معدنی، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، ویتامین A (رتینول)، و ویتامین‌های B (تیامین، ریبوفلاوین، و نیاسین) است.در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با فواید و مضرات آن آشنا شوید.

 

اما ماهی تن چه خواص ویژه ای دارد؟

انواع ماهی های تن (Tuna Fish) که گاهی به غلط تن ماهی نامیده می شوند، زیر مجموعه ای از خانواده بزرگ ماهی های اقیانوسی به نام Scombridae هستند و در زیر شاخه Thunnus دسته بندی می شوند.بعضی از انواع ماهی های تن، خون گرم هستند. بر خلاف انواع دیگر ماهی ها که گوشت سفید رنگی دارند، ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت این نوع ماهی ، میزان زیاد میوگلوبین (پروتئین محتوی آهن در عضله) است.ماهی تن منبع بسیار خوبی از پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم ، منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین های B1 ، B3 و B6 است.

مهم تر از همه این که، گوشت ماهی تن هم مانند گوشت بیشتر انواع ماهی ها ، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می برد. اسیدهای چرب امگا 3 به طور کلی نقش پیشگیری کننده از بیماری های مزمنی نظیر بیماری های قلبی- عروقی ، دیابت نوع دوم و برخی از انواع سرطان را دارند.

 

ارزش غذایی ماهی تن

ماهی تن و فرآورده‌های وابسته را می‌توان به عنوان یکی از غنی ترین مواد غذایی نام برد، چرا که دارای کالری بالا و نیز حاوی پروتئین با کیفیت بالا می باشد. همچنین ماهی تن میزان قابل توجهی از اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را داراست که قابل هضم برای تمامی افراد می باشد. عامل مهم تر میزان چربی و کلسترول پایین آن است. وجود اسید چرب امگا-3 یکی دیگر از ویژگی های مهم این نوع فرآورده به حساب می‌آید. از دیگر مواد مغذی این نوع ماهی می توان انواع ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی و انواع مواد معدنی مانند سدیم، آهن، فسفر، سلنیوم، روی، منگنز و مس را نام برد.

 

ارزش غذایی ماهی تازه و کنسرو تن ماهی

یکسانی ارزش غذایی کنسرو ماهی در مقایسه با ماهی تازه به شرایطی که ماهی در آن منجمد و بعد فراوری شده است، بستگی دارد. اگر ماهی تازه به سرعت منجمد و در فراوری نکته‌های بهداشتی رعایت شود و شرایط و زمان پخت ماهی تازه طبق اصول پروتکل موجود باشد، تفاوت چندانی بین ارزش غذایی ماهی تازه و ماهی کنسروی وجود ندارد.تن

 

 

فواید اصلی تغذیه‌ای کنسرو تن ماهی

حاوی مقدار زیادی امگا-۳ (۲۸ برابر بیش‌تر از ماهی‌های آب شیرین)

غنی از پروتئین (۷۰ درصد بیش‌تر از تخم مرغ: تخم مرغ ۱۳ گرم، تن ماهی ۲۲ گرم)

غنی از مواد معدنی (ید موجود در آن ۲۸ برابر ماهی‌های آب شیرین است، ۵۲.۹ درصد از سلنیوم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند)

غنی از ویتامین (ویتامین A، ویتامین B6، و اسید فولیک)

حفظ سلامت قلب

پیشگیری از سرطان

بهبود کارکرد شناختی مغز

بهبود واکنش هورمون انسولین

کمک به سم‌زدایی از بدن

کمک به سلامت بینایی

کاهش استرس

پیشگیری از سکته‌ی مغزی (کاهش خطر تا ۳۰ درصد)

پیشگیری از فشار خون بالا

پیشگیری از چاقی مفرط

حفظ سلامت ماهیچه‌ها

کاهش تری‌گلیسیرید

کاهش خطر ابتلا به بیماری سرخرگ کرونری

کمک به بهبود سندرم خشکی چشم

پیشگیری از سرطان پستان

کمک به افزایش هوش کودک

افزایش تمرکز

بهبود قوه‌ی بینایی

تقویت ایمنی بدن

پیشگیری از اگزما4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا