اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

خواص تن ماهی را بهتر بشناسید

خواص تن ماهی را بهتر بشناسید

خواص تن ماهی را بهتر بشناسید

ماهی تن از دسته محصولات دریایی است كه به علت سلامت طبیعی و خواص فراوان آن، مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها و مصرف‌كنندگان در سراسر جهان امروز قرار گرفته است. متداول ترین روش مصرف آن به صورت كنسروشده می‌باشد.خانواده تن ماهیان دارای انواع مختلفی با درجه مرغوبیت متفاوت می‌باشند، اما همه آنها جزء دسته گوشت‌های روشن محسوب می‌شوند.

 

ارزش غذایی ماهی تن

ماهی تن و فرآورده‌های وابسته را می‌توان به عنوان یكی از غنی ترین مواد غذایی نام برد. همچنین ماهی تن میزان قابل توجهی از اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را داراست كه قابل هضم برای تمامی افراد می باشد. عامل مهم تر میزان چربی و كلسترول پایین آن است. وجود اسید چرب امگا-3 یكی دیگر از ویژگی های مهم این نوع فرآورده به حساب می‌آید.

 

توصیه های میزان مصرف و خواص درمانی

مصرف ماهی در كاهش بیماری قلبی، فشار خون و درد مفاصل و همچنین تنگی نفس بسیار مؤثر است و نیز باعث رشد در نوجوانان می‌شود. بنا به توصیه متخصصان مصرف ماهی تن به دلیل نمك آن برای افراد مبتلا به فشارخون و كودكان زیر 18 ماه مناسب نمی‌باشد. همچنین توصیه می‌شود برای پیشگیری از اضافه وزن از روغن محتوای كنسرو استفاده نشود.

 

فواید ماهی تن

 

۱.بهبود مشکلات پوستی

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از خواص تن ماهی اسیدهای چرب امگا ۳ است، وجود این عامل به مشکلات پوستی کمک می‌کند تا روند بهبودی را سریع‌تر طی کنند.

 

۲.بهبود بیماری قلبی

یکی دیگر از خواص تن ماهی بهبود بیماری قلبی است، وجود پروتئین فراوان و اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن به بهبود بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند و حتی باعث کاهش بروز این نوع بیماری می‌شود.همچنین ماهی تن به علت داشتن ویتامین B6 اندازه هموسیستئن خون را کاهش می‌دهد و از بروز آسیب در دیوارة رگ جلوگیری می‌کند؛ افرادی که دچار این نوع بیماری هستند می‌توانند دو بار در هفته از ماهی تن تغذیه کنند.

 

۳.کمک به بهبودی دیابت نوع دوم

خواص ماهی تن می‌تواند به افرادی که دچار دیابت هستند نیز کمک کند و از تشدید آن جلوگیری کند؛ اما بهتر است افراد دیابتی در هنگام طبخ غذا به این نکته دقت کنند که ماهی تن را باید به صورت کبابی و یا آب پز شده میل کنند و از مصرف آن به صورت سرخ شده امتناع کنند.

 

۴.کمک به رشد حافظه

مصرف ماهی برای کودکان به خصوص کودکانی که در سن رشد هستند بسیار توصیه می‌شود، زیرا برای رشد حافظه و بهبود عملکرد مغز بسیار مفید و تأثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا