اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

چند فواید کنسرو تن ماهی برای سلامتی

چند فواید کنسرو تن ماهی برای سلامتی

چند فواید کنسرو تن ماهی برای سلامتی

 

فواید کنسرو تن ماهی برای سلامتی

ماهی تُنی که در اعماق اقیانوس زندگی کرده باشد، منبع عالی برای تغذیه‌ی بدن انسان به شمار می‌رود. گوشی ماهی تن سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری، از قبیل سلنیوم، منیزیوم، پتاسیم، مجموعه‌ی ویتامین B، و امگا-۳ است. در ادامه‌ی این مقاله، به برخی از فواید تن ماهی برای سلامتی اشاره می‌کنیم. مصرف کنسرو تن ماهی به موارد زیر کمک می‌کند:

 

حفظ سلامت قلب

تن ماهی سرشار از امگا-۳ و برای حفظ کارکرد قلب بسیار مفید است. امگا-۳ نسبت تمرکز اچ‌دی‌ال یا همان کلسترول خوب را در بدن افزایش می‌دهد، مانع از ایجاد لخته در عروق خونی می‌شود، و آهنگ ضربان قلب را بهبود می‌بخشد.

 

پیشگیری از سرطان

تن ماهی هم‌چنین به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند؛ سرطان‌هایی از جمله سرطان تخمدان، سرطان لوزالمعده، و انواع سرطان‌هایی که به مجاری دستگاه گوارش حمله می‌کنند – سرطان دهان، سرطان حنجره، سرطان مری، سرطان معده، و سرطان روده. هم‌چنین، تن ماهی غنی از امگا-۳ برای پیشگیری از سرطان پستان و کاهش خطر ابتلا به سرطان خون در کودکان مفید است.

 

بهبود کارکرد شناختی مغز

امگا-۳ موجود در تن ماهی می‌تواند به بهبود کارکرد یاد سپاری یا کارکرد شناختی مغز کمک کند؛ و به این ترتیب، از طریق کمک به تسهیل خونرسانی بدن به مغز، در برابر بیماری‌های دژنراتیو از قبیل بیماری آلزایمر از ما محافظت می‌کند. هم‌چنین، امگا-۳ خطر ایجاد التهاب را در بدن کاهش می‌دهد؛ به این ترتیب، پیام‌های واسطه‌ای در بیماران مبتلا به آلزایمری که از لحاظ انتقال پیام‌ها یا پالس‌های عصبی دچار اختلال هستند، می‌توانند توسط مغز دریافت شوند.

بهبود واکنش هورمون انسولین

هم‌چنین، مصرف تن ماهی برای آدم‌های مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود، زیرا این ماده‌ی غذایی سرشار از امگا-۳ است. مطالعات گوناگون نشان می‌دهند تن ماهی می‌تواند از چاقی مفرط پیشگیری کند و واکنش هورمون انسولین را در بدن بهبود ببخشد. نوعی از اسیدهای چرب امگا-۳ که به آن اسید ایکوزاپنتانوییک می‌گویند، از طریق ترشح هورمون لپتین به تنظیم وزن و متابولیسم (سوخت و ساز) بدن کمک می‌کند.

 

کمک به سم‌زدایی از بدن

سلنیوم به همراه امگا-۳ موجود در تن ماهی، سوخت مهمی برای تولید آنتی‌اکسیدان‌های گلوتاتیون پراکسیداز به شمار می‌رود. کارکرد آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامت کبد بسیار مهم است؛ کبد اندام مهمی در بدن است که به سم‌زدایی کمک می‌کند. سلنیوم هم‌چنین در پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی نقش دارد.

 

کمک به سلامت بینایی

امگا-۳ فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد؛ یکی از این فواید کمک به سلامت بینایی است. اسیدهای چرب امگا-۳ می‌توانند در مبارزه علیه بیماری تباهی لکه زرد در چشم‌ها به بدن کمک کند. تباهی لکه‌ی زرد یا دژنراسیون ماکولا وضعیتی است که در آن، قوه‌ی بینایی به تدریج رو به زوال می‌رود، و در سنین بالای ۵۰ سالگی باعث اختلال در کارکرد بینایی می‌شود. به همین دلیل، بیش‌تر متخصصان بهداشت و سلامت توصیه می‌کنند، جهت اجتناب از خطر ابتلا به اختلالات بینایی مصرف ماهی تن را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

 

کاهش استرس

از آن‌جا که تن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ است، گنجاندن آن در منوی اصلی رژیم غذایی‌تان کمک می‌کند استرس‌های ناشی از فعالیت‌ها و محیط روزمره‌ی اطراف‌تان کاهش یابند. این تاثیر به ویژه در زنانی که غالبا از اختلالات هورمونی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

 

پیشگیری از سکته‌ی مغزی (کاهش خطر تا ۳۰ درصد)

تن ماهی می‌تواند خطر سکته‌ی را کاهش دهد. بر اساس نتایج یک مطالعه، افراد بزرگسالی که ۱ تا ۴ وعده ماهی مصرف کردند، ۲۷ درصد نسبت به سایرین کم‌تر در معرض خطر سکته‌ی مغزی قرار گرفتند. مصرف ماهی بیش از ۵ وعده در هفته می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا