اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

کنسرو تن ماهی چیست؟

کنسرو تن ماهی چیست؟

کنسرو تن ماهی چیست؟

از جمله خوراک های محبوب در سراسر جهان می توان به کنسرو تن ماهی اشاره کرد. این کنسروها منبع غنی از پروتئین، اسیدهای چرب و انواع ویتامین ها می باشند. یک قوطی 150 گرمی ماهی تن در حدود 56 درصد نیاز روزانه افراد به پروتئین را تامین می کند.
کنسروهای تن ماهی به دلیل مصرف سریع و آسان جایگزین مناسبی برای ماهی هستند. این کنسروها به لحاظ طعم، رنگ، بو و ارزش غذایی با یکدیگر متفاوت هستند. هوور، زردباله، گیدر و اسبک از جمله مرغوب ترین گونه های ماهی تن در آب های جنوب ایران می باشند که برای تولید کنسرو از آن ها استفاده می کنند. در کنسروهای تن ماهی معمولا از انواع روغن های زیتون، آفتابگردان و یا سویا استفاده می کنند.

 

ماهی تن چیست؟

به چند نوع از ماهی های بزرگ اقیانوسی، تن یا تونه (Tuna Fish) می گویند. این ماهی ها از خانواده تون ماهیان می باشند و برخی از آن ها خونگرم هستند. ماهی تن دارای گوشت صورتی یا قرمز تیره است و مانند سایر ماهی ها گوشت سفید ندارد. وجود تعداد زیادی از میوگلوبین (پروتئین محتوی آهن قرمز در عضله) باعث قرمز شدن گوشت ماهی تن شده است. گوشت این ماهی دارای مقادیر زیادی پروتئین می باشد.تن

 

خواص و فواید مصرف کنسرو تن ماهی

ماهی تن منبع غنی از انواع ویتامین ها نظیر A، D، B1، B3 و B6 می باشد. همچنین گوشت این ماهی حاوی مقادیر زیادی املاح معدنی مانند کلسیم، آهن، روی، پتاسیم، فسفر، سلنیوم و منیزیم است.گوشت ماهی تن شبیه به گوشت انواع ماهی ها دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا3 است که مصرف آن ها باعث کاهش التهابات و مشکلات پوستی می شود. همچنین اسیدهای چرب می توانند بدن را در برابر بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی-عروقی، انواع سرطان ها و دیابت نوع دوم مقاوم کنند.
وجود ویتامین B6 در گوشت ماهی تن باعث کاهش سطح هموسیستئین خون می شود و در نتیجه از آسیب دیواره رگ ها جلوگیری می کند. انجمن قلب آمریکا برای بیماران مبتلا به تری گلیسرید بالا و فشار خون زیاد، مصرف دوبار در هفته ماهی های حاوی امگا3 را توصیه می کند. از طرفی وجود املاح زیاد در ماهی تن باعث بهبود عملکرد مغز و نیز افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.

 

روش مصرف

توجه به تاریخ مصرف کنسرو تن ماهی از جمله نکات مهم در زمان استفاده از محصول است. همچنین به دلیل وجود باکتری کلوستریدیوم بوتولینوم، باید کنسرو ماهی را حدود 20 دقیقه در آب جوشاند تا حرارت کافی ببیند و میزان مسمومیت آن به حداقل برسد. کنسرو تن ماهی در صورت فساد باعث مسمومیت بوتولیسم می شود که می تواند مرگ را نیز به دنبال داشته باشد.

نکته: در صورتی که کنسرو تن ماهی، متورم یا ضربه خورده باشد باید از مصرف آن خودداری کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا