اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

مصرف تن ماهی در بدنسازی

مصرف تن ماهی در بدنسازی

مصرف تن ماهی در بدنسازی

بدنسازی و رسیدن به اندام ایده ‌آل تنها به وزنه زدن و انجام تمرینات ختم نمی‌شود. در واقع تغذیه و رساندن مواد ضروری به بدن به اندازه همان تمرینات ارزش دارد و مهم است. بدنسازی که تغذیه خود را تنظیم نکند، قطعا به هدف خود نخواهد رسید. یکی از خوراکی هایی که بین بدنسازان محبوبیت بالایی دارید، تن ماهی است.

 

تن ماهی، دوستی برای ورزشکاران

بدن ما، نمایشگر موادی است که مصرف می‌کنیم. بدن فردی که اضافه وزن دارد، تابلویی از خوراکی های چربی و قندی است. از طرفی اگر ورزش کنید اما مراقب تغذیه خود نباشید، باز هم زور الکی می‌زنید. یک بدنساز خوب و یک ورزشکاری که برای رسیدن به هدف خود ارزش قائل است، باید حساب شده و دقیق قدم بردارد. اگر می‌خواهید بدن شما نمایشگر بدن یک ورزشکار باشد، باید مواظب چیزهایی که می‌خورید باشید. تن ماهی یکی از غذاهایی است ک حتما باید در برنامه غذایی شما جایگاه ویژه ای داشته باشد. جالب است بدانید، تن ماهی در برنامه های غذایی بسیاری از ورزشکاران حرفه ای جهانی به خصوص بدنسازها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

خواص تن ماهی برای بدنسازی

 

عضله سازی

هدف رشته‌ی بدنسازی چیست؟ همانطور که می‌دانید بدنسازی ورزشی است که به صورت تخصصی روی رشد و تقویت عضلات و ماهیچه ها متمرکز است. در واقع تمام تمرینات بدنسازی در هر بخش و برنامه‌ای با هدف رشد عضلات انجام می‌شود. حال این رشد یا حجم دادن به عضلات است و یا سفت کردن و به اصطلاح خشک کردن آنها. شاید بگویید این مطلب چه ربطی به تن ماهی دارد؟ هر بخشی از بدن برای ادامه حیات خود و رشد بیشتر، به سوختی مناسب خودش نیاز دارد. پروتئین سوخت اصلی عضلات و ماهیچه ها است. دقیقا مثل بچه ای که برای رشد به غذا خوردن احتیاج دارد، ماهیچه ها هم برای رشد و تقویت، به پروتئین نیاز دارد. پروتئین مورد نیاز عضلات باید از سمت شما تامین شود.

 

 

تامین انرژی مورد نیاز

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که بدنسازها با آن سر و کله می‌زنند، تامین انرژی است. برای اینکه بتوانید تمرین خوبی داشته باشید قبل از هر چیزی باید انرژی و توان لازم را داشته باشید. شاید شما هم تجربه کرده باشید، تمریناتی که با خستگی قبلی آغاز می‌شوند بسیار آزاردهنده هستند. بسیاری از افراد بعد از گذراندن یک روز کاری به باشگاه می‌روند، قطعا خستگی و کمبود انرژی مانع از انجام یک تمرین خوب خواهد شد. نقش تن ماهی در بدنسازی اینجا پررنگ تر است. خوردن تن ماهی، می‌تواند مانند یک سوخت گیری دوباره باشد و جان تازه ای به اندام های شما ببخشد. تن ماهی منبعی از کالری مثبت و مفید است که باعث انتقال انرژی به بدن شما می‌شود. تن ماهی بخورید و با انرژی کامل تمرین کنید. همین امر باعث می‌شود بهتر تمرین کنید و تمرینات شما اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

 

 

کمک به ریکاوری بعد از تمرین

بدنسازی ورزشی است که قدرت بسیار زیادی را می‌طلبد. قطعا اگر توجه کرده باشید، بعد از تمرینات حتی بهترین بدنسازها هم خسته می شوند زیرا انرژی و توان زیادی را از دست داده اند. در این قسمت، نباید بدن را به حال خود رها کرد. اگر می‌خواهید عضلاتتان رشد داشته باشند و نتیجه این همه تمرین را ببینید باید بعد از تمرین هم به بدن خود توجه کنید. همچنین خستگی بعد از تمرین می‌تواند باعث دلسرد شدن فرد به ادامه ورزش کردن شود و یا باعث شود بدنساز، ادامه روز را با بی حالی سپری کند. تن ماهی می‌تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد. تن ماهی به تامین سوخت مورد نیاز برای ماهیچه ها کمک می‌کند و این امر می‌تواند ریکاوری و جذب انرژی را سرعت ببخشد.

 

 

چربی سوزی

تصور بسیاری از افراد این است که مصرف تن ماهی باعث چاقی می‌شود، اما در واقع اینگونه نیست، بلکه برعکس، تن ماهی به چربی سوزی کمک می‌کند. این غذای خوشمزه و لذیذ سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است. این چربی مفید، چند خاصیت دارد. ابتدا سطح کلسترول در بدن را کنترل می‌کند. و همچنین به از بین بردن چربی های انباشته شده کمک می‌کند. چربی های تن ماهی برای از بین بردن چربی های پهلو و شکم بسیار مفید هستند. پس در واقع تن ماهی در بدنسازی می‌تواند معجزه بخش باشد. امگا ۳ به باز شدن شریان ها و رگ هایی که به قلب ختم می‌شوند کمک می‌کند این امر باعث می‌شود که فعالیت قلبی ورزشکاران نیز منظم شود و فشار کمتری به آنها بیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا