اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

قیمت و خرید کنسرو تن ماهی با کیفیت

قیمت و خرید کنسرو تن ماهی با کیفیت

تن ماهی را با چی بخوریم ؟ تن ماهی به عنوان یک غذای سالم و آماده شناخته شده است. بسیاری از ما وقتی زمان کافی برای پخت غذا را نداریم، یکی از گزینه‌های غذا، خرید تن ماهی است. البته تن ماهی به تنهایی شاید چندان لذت‌بخش نباشد و در کنار آن بخواهید غذای دیگری را هم درست کنید.

 

تن ماهی را با چی بخوریم ؟

برای درست کردن خوراک تن ماهی چندین روش وجود دارد که عبارتند از:

 

خوراک تن ماهی با قارچ

یک روش برای درست کردن خوراک تن‌ماهی همراه کردن این غذا با قارچ است. برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

تن ماهی: یک عدد
قارچ: ۲۵۰ گرم
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی: نصف قاشق غذاخوری
پیاز: یک عدد

برای درست کردن خوراک تن ماهی با قارچ ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید. به آن زردچوبه هم بزنید تا خوش‌رنگ‌تر شود. وقتی پیاز کاراملی و شفاف شد، رب گوجه فرنگی را هم به آن اضافه کنید و برای ۵ دقیقه با حرارت کم تفت دهید. قارچ را هم اسلایس کنید و بعد از شستن داخل پیاز داغ تفت دهید.

در همین زمان فلفل سیاه را هم به غذا اضافه کنید. برای اضافه کردن نمک کمی مراقب باشید غذایتان شور نشود. چون تن ماهی خودش حاوی مقداری نمک است. وقتی قارچ را به خوبی تفت دادید، تن ماهی را هم به آن اضافه کنید.

نکته آشپزی کرفس: برای روغن پیاز داغ می‌توانید از روغن تن ماهی استفاده کنید. روغن را از تن بگیرید و با آن پیاز را تفت دهید. در این صورت غذا روغن نیاز ندارد و طعم بهتری هم خواهد داشت.

 

تن ماهی با قارچ و سیب زمینی

در این روش شما باید قارچ را با پیاز داغ تفت دهید. اما یک سیب زمینی متوسط را هم معکبی خرد کرده و در ماهیتابه دیگری سرخ کنید. وقتی سیب زمینی نرم و سرخ شد، آن را کنار بگذارید. وقتی تن ماهی را به قارچ اضافه کردید، برای مدت ۵ دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید. در آخرین مرحله سیب زمینی سرخ شده را هم داخل خوراک تن ماهی با قارچ اضافه کنید. این غذا را می‌توانید با گوجه خام و خیارشور میل کنید.

 

خوراک تن ماهی با نخود فرنگی

یک روش دیگر برای خوش‌طعم کردن تن ماهی، استفاده از نخود فرنگی است. البته این غذا را می‌توانید با برنج و یا بدون برنج هم درست کنید. در روش زیر ما شما را با تن ماهی و نخود فرنگی با پلو آشنا می‌کنیم.

تن ماهی: یک کنسرو
نخود سبز: یک پیمانه
برنج: ۳ پیمانه
پیاز داغ: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: به مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار کافی

 

مرحله اول: خیس کردن برنج

ابتدا از چند ساعت قبل برنج را با کمی آب و نمک خیس کنید. حالا زمان پخت روی حرارت کمی آب قرار دهید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم: تفت پیاز و نخود سبز

در همین زمان که آب به جوش می‌آید، شما یک پیاز را خلالی خرد کرده و تفت دهید تا طلایی شود. سپس نخود سبز را هم روی پیاز داغ بریزید و تفت دهید.سپس به آن زردچوبه، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. وقتی مواد تفت داده شد، تن ماهی را هم به آن اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه با حرارت کم تفت دهید.

 

مرحله سوم: دم کردن پلو با تن ماهی

برای درست کردن خوراک تن ماهی با نخود فرنگی برنج را داخل آب جوش بریزید و بعد از نیم‌پز شدن، آبکشی کنید. در آخر یک قابلمه نچسب را انتخاب کرده و برنج و مواد سرخ شده را با هم ترکیب کنید. درب قابلمه را ببندید و آن را روی شعله زیاد قرار دهید. وقتی برنج بخار کرد، شعله را کم کنید. بعد از ۳۰ دقیقه پلوی شما دم می‌کشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا