اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

خرید اینترنتی کنسرو تن ماهی

خرید اینترنتی کنسرو تن ماهی

خرید اینترنتی کنسرو تن ماهی

تن ماهی یک ماهی محبوب آب شور است که به طور گسترده‌ای در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماهی تن انواع مختلفی دارد و در سراسر اقیانوس‌های جهان یافت می‌شود. عمر ماهی تن از سه تا پنج سال متغیر است، اگرچه برخی بیش از دو دهه نیز عمر می‌کنند. از این ماهی می‌توان برای تهیه غذاهای خوشمزه‌ای مانند استیک، سالاد، همبرگر و غیره استفاده کرد. ماهی منبع مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا ۳، پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین A ،B6 و B12 بوده و مصرف آن برای سلامتی مفید است. با وجود این مزایا، ممکن است از خود بپرسید که آیا کنسرو تن ماهی سالم است و خوردن چه مقدار از آن برای سلامتی بی‌خطر است. در این مقاله به ارزش غذایی کنسرو ماهی تن، فواید و عوارض احتمالی خوردن آن خواهیم پرداخت.

 

ارزش غذایی

ماهی تن انواع مختلفی دارد. با این حال، در کل منبع عالی پروتئین بوده و چربی و کالری کمی دارد. قرار دادن کنسرو ماهی تن در روغن یا آب می‌تواند روی محتوای غذایی آن تأثیر بگذارد. کنسرو ماهی تن در روغن کالری و چربی بالاتری نسبت به کنسرو ماهی تن در آب دارد. به طور کلی، کنسرو تن ماهی سدیم بیشتری نسبت به ماهی تن تازه دارد. با این حال، میزان کالری، مقدار کل چربی و چربی اشباع به قرار داشتن تن در روغن یا آب بستگی دارد. محتوای مواد مغذی تن ماهی می‌تواند بر اساس نحوه کنسرو شدن آن متفاوت باشد، بنابراین بهتر است همیشه برچسب روی کنسرو خریداری شده را بررسی کنید. علاوه بر این، ماهی تن تازه و کنسرو تن ماهی، هر دو منابع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین D، سلنیوم و ید هستند.

 

فواید

خوردن کنسرو ماهی تن فواید زیادی دارد و منبع مناسبی برای تامین پروتئین به شمار می‌رود. همچنین، کنسرو تن ماهی برای مدت طولانی قابل نگهداری است و برخی از برندها را می‌توان ۲ تا ۵ سال در جای خشک و خنک نگه داشت. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، کنسرو ماهی تن گزینه خوبی است زیرا کالری کمی دارد و در عین حال میزان پروتئین آن بالاست. رژیم‌های غذایی حاوی پروتئین بالا با کاهش وزن همراه هستند، زیرا با افزایش احساس سیری از پرخوری جلوگیری می‌کنند. ماهی تن با وجود چربی کمی که دارد، هنوز منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می‌شود.

امگا ۳ جزو چربی‌های ضروری در رژیم غذایی به شمار می‌رود که برای سلامت قلب، چشم و مغز مفید است. ماهی به عنوان منبع مهم این چربی‌های سالم در رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شود. با این حال می‌توانید امگا ۳ را از غذاهای گیاهی نیز دریافت کنید. خوردن کنسرو ماهی تن یک راه آسان برای افزایش امگا ۳ در رژیم غذایی است. علاوه بر چربی‌های سالم، همچنین منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی به ویژه ویتامین D و سلنیوم است .

 

جیوه و میزان مناسب مصرف تن ماهی

جیوه فلزی سنگین است که به دلیل آلودگی آب اغلب در ماهی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض حجم زیادی از جیوه می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی از جمله اختلالات سیستم عصبی مرکزی در انسان شود. از آنجا که ماهی تن ماهی‌های کوچک دیگری را می‌خورد که ممکن است قبلا به جیوه آلوده شده باشند، در بعضی مواقع این فلز در بدن تن ماهی جمع می‌شود. بنابراین، جیوه موجود در تن ماهی از بیشتر انواع دیگر ماهی‌ها مانند ماهی آزاد یا ماهی تیلاپیا بیشتر است. میزان جیوه موجود در ماهی به نوع تن ماهی بستگی دارد.

به طور کلی، انواع بزرگتر آن، مانند بیگ آی و آلباکور، جیوه بیشتری دارند. از طرف دیگر، ماهی‌های تن کوچکتر، مانند لایت تونا و اسکیپ جک، دارای جیوه کمتری هستند. از آنجا که کنسرو ماهی تن معمولا از انواع جوانتر و کوچکتر ماهی تن، از جمله لایت تونا و اسکیپ جک تهیه می‌شود، میزان جیوه کنسرو تن ماهی کمتر از ماهی تن منجمد یا تازه است.

 

میزان مصرف برای بزرگسالان

مطالعات نشان داده است که افرادی که حداقل یک بار در هفته ماهی‌های با جیوه بالا مصرف می‌کنند، سطح جیوه بدنشان افزایش یافته و احتمال خستگی آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، باید مصرف کنسرو ماهی تن به یک وعده ۱۱۳ گرمی در هفته محدود شود.

 

میزان مصرف برای کودکان

نکته مهم، تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض جیوه به ویژه برای سیستم عصبی کودک در حال رشد سمی است. به همین دلیل، باید میزان مصرف کنسرو تن برای کودکان خردسال محدود شود. طبق اظهارات سازمان غذا و دارو (FDA)، کودکان 2 تا 10 ساله می‌توانند حداکثر 28 گرم دو تا سه بار در هفته تن ماهی مصرف کنند. مقامات بهداشتی به طور کلی مصرف ماهی در نوزادان را در طول سال اول زندگی توصیه نمی‌کنند.

 

میزان مصرف برای زنان باردار یا شیرده

به توصیه سازمان غذا و دارو، بهتر است زنان باردار یا شیرده از مصرف ماهی‌های پر از جیوه‌ای مانند ماهی تن پرهیز کنند. با این حال، این سازمان خوردن ماهی کم جیوه، مانند کنسرو تهیه شده از لایت تونا یا اسکیپ جک را برای زنان باردار و شیرده بی‌خطر می‌داند. برای این گروه از زنان مصرف ۱۱۳ گرم تن ماهی کم جیوه در هفته پیشنهاد می‌شود.تن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا