اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

تن ماهی یک غذایی رژیمی

تن ماهی یک غذایی رژیمی

تن ماهی یک غذایی رژیمی

این روزها با توجه به تغییر سبک زندگی افراد و مشغله‌های زیاد کاری، که شاید زمان لازم برای پخت و پز و آشپزی را در اختیار نمی‌گذارد، استفاده از غذاهای آماده به طبخ و غذاهای کنسروی بیش از گذشته رواج پیدا کرده است. یکی از محبوب‌ترین غذاهای کنسروی در بین ایرانیان، تن ماهی یا به عبارت صحیح‌تر کنسرو ماهی تن است که در سبد غذایی هر خانواد ایرانی جای دارد و غذای محبوبی به شمار می‌آید. البته تن ماهی فقط به صورت کنسروی عرضه نمی‌شود و با تهیه ماهی تن و آشنایی با طرز تهیه تن ماهی، می‌توانید خوتان در منزل نیز آن را درست کرده و نوش جان کنید.

 

 

ارزش غذایی کنسرو تن ماهی

تن ماهی ارزش غذایی بالایی دارد. به هرحال فرایند کنسرو کردن ماهی تن، آن را به سمت نمکی شدن سوق می‌دهد. ارزش غذایی کنسرو تن ماهی تا حدودی به مایعی که ماهی تن در آن قرار گرفته است نیز وابسته است. این مایع در کنسروهای تن ماهی ممکن است آب، روغن‌های گیاهی مانند سویا، روغن زیتون و یا روغن‌های با چربی اشباع بالا باشند.در صورت استفاده از آب و روغن‌های گیاهی، ارزش غذایی تن ماهی بالاتر می‌رود.

در واقع میزان ارزش غذایی کنسرو ماهی تن، به اسید چرب امگا 3 در آن بستگی دارد که یک روغن مفید است که برای حفظ سلامتی بدن، از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه تن ماهی یک ماده غذایی دریایی است، به هر صورتی که عرضه شود منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، مانند ویتامین D، سلنیوم و ید است.

 

 

فواید مصرف تن ماهی

استفاده از تن ماهی در برنامه غذایی هفتگی، بسیار مفید خواهد بود. در مورد اول، پروتئین مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند و در مورد دوم، چون کالری تن ماهی پایین است و پروتئین بالایی دارد، به عنوان یک غذای رژیمی، شما را در داشتن تناسب اندام، همراهی می‌کند. در واقع پروتئین بالای تن ماهی، باعث می‌شود که پس از مصرف آن، تا ساعت‌ها احساس سیری داشته باشید به همین علت، برای رژیم‌های کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی است.تن

تن ماهی چربی پایینی دارد و با توجه به اینکه یک غذای دریایی است، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می‌آید که از چربی‌های مفید و لازم برای بدن هستند. وجود این اسیدهای چرب در رژیم غذایی، سلامت قلب و عروق، چشم و مغز را برای شما به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که مهم‌ترین منبع دریافت این اسیدهای چرب غذاهای دریایی هستند، مصرف تن ماهی یکی از ساده‌ترین راه‌های تأمین آن برای بدن خواهد بود.

 

 

تهیه انواع غذا با تن ماهی

اگر مصرف تن ماهی به تنهایی مورد علاقه شما نیست، جای هیچگونه نگرانی نیست. چون انواع و اقسام غذاها وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از تن ماهی، آن‌ها را طبخ کرده و میل نمایید. قلیه ماهی از محبوب ترین غذاهایی است که می‌توان با تن درست کرد.

کافی است یک بار قلیه ماهی با تن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید. همچنین کتلت تن ماهی، سالاد با تن ماهی، قلیه ماهی با تن ماهی، خوراک بادمجان با تن ماهی، ساندویچ تن ماهی یونانی، کوکوی تن ماهی، خوراک تن ماهی با لوبیا، پاستا با تن ماهی، املت تن ماهی، تارت تن ماهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا