اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

شگفت انگیزترین خواص ماهی تن

شگفت انگیزترین خواص ماهی تن

شگفت انگیزترین خواص ماهی تن

معمولا هر چند وقت یک بار ماهی تن میل می‌کنید؟ دستور آشپزی مورد علاقه‌تان چیست؟ همه می‌دانیم مصرف ماهی برای سلامتی بسیار مفید است، و باید دست‌کم هفته‌ای دو بار ماهی بخوریم. مصرف ماهی تن فواید بسیاری برای سلامتی دارد، ماهی تن غذای بسیار سالمی است و باید به میزان بیش‌تری از این ماهی مصرف کنید.

 

 

۱. ماهی تن به سلامت قلب کمک می‌کند

درصد بالای اسیدهای چرب امگا-۳ در گوشت ماهی تن عروق خونی را متعادل می‌کند، و کلسترول را در سرخرگ‌ها کاهش می‌دهد. کاهش کلسترول در سرخرگ‌ها یعنی کاهش مشکلات در مقابل گردش خون و تپش قلب؛ که همه‌ی این‌ها به بهبود سلامت قلب منجر می‌شوند.

 

 

۲. ماهی تن فشار خون را کاهش می‌دهد

ماهی تن سرشار از پتاسیم است – پتاسیم ماده‌ای معدنی است که به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد. ترکیب این عنصر با اسیدهای چرب امگا-۳ باعث ایجاد اثر ضد التهابی بر دستگاه قلبی و عروقی می‌شود.به این ترتیب، فشار خون پایین‌تر، یعنی خطر کم‌تر سکته‌ی مغزی، سکته‌ی قلبی، و مشکلات پیچیده‌ای نظیر انسداد سرخرگ‌ها.

 

 

۳. ماهی تن دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند

گوشت این ماهی غنی از منگنز، روی (زینک)، ویتامین C، و سلنیوم است – این مواد آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که به عنوان تقویت کننده‌های اصلی دستگاه ایمنی بدن شناخته می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند – رادیکال‌های آزاد محصول جانبی متابولیسم (سوخت و ساز) در سطح سلولی هستند که سبب ایجاد بیماری‌های جدی متعددی نظیر سرطان می‌شوند.تن

 

 

۴. ماهی تن باعث بهبود گردش خون می‌شود

آهن و ویتامین B موجود در ماهی تن باعث بهبود گردش خون می‌شوند. دستگاه قلبی و عروقی انسان در اثر چربی مسدود و کند می‌شود؛ چربی‌ها نیز به دلیل عادات ناسالم غذایی در بدن انباشته می‌شوند، و به این ترتیب سلول‌های بدن به تدریج از بین می‌روند. مصرف زیاد آهن و ویتامین B باعث تقویت سلول‌های خونی می‌شود. آهن به بهبود گردش خون، به بهبود وضعیت اکسیداسیون اندام‌های بدن، و تضمین کارکرد بهینه‌ی کل اندام‌ها کمک می‌کند.

 

 

۵. مصرف ماهی تن افسردگی را کاهش می‌دهد

مصرف ۳ الی ۴ وعده ماهی تن در هفته از مصرف داروی فلوکستین هم اثربخش‌تر است. این ادعای جسورانه بر اساس نتایج یک پژوهش علمی بر روی گروهی از آدم‌های افسرده ایجاد شده است؛ در این پژوهش، شرکت کننده‌ها را در سه گروه تقسیم کردند؛ گروه پلاسیبو (قرص‌های پلاسیبو یا دارونما مصرف کردند)، گروه فلوکستین، و گروه ماهی تن (در طول یک هفته چندین وعده ماهی تن مصرف کردند).

 

 

۶. ماهی تن تری‌گلیسیرید را پایین می‌آورد

احتمالا می‌دانید که ماهی تن بر سطوح کلسترول بدن تاثیر می‌گذارد، ولی حقایق پنهان زیادی در این میان وجود دارند. میزان تری‌گلیسیرید موجود در جریان خون نشان دهنده‌ی آن میزان از چربی است که در سراسر بدن در حال گردش است. تری‌گلیسیرید با ال‌دی‌ال یا کلسترول بد، و اچ‌دی‌ال یا کلسترول خوب در ارتباط است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا