اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

رژیم تن ماهی برای لاغری چگونه است؟

رژیم تن ماهی برای لاغری چگونه است؟

رژیم تن ماهی برای لاغری چگونه است؟

رژیم تن ماهی نوعی رژیم مملو از پروتئین اما کم کربوهیدرات و روشی سریع برای کاهش چربی‌ های اضافی بدن است. این رژیم مختص افرادی است که بدنسازی کار می‌کنند و می‌ خواهند چربی‌ های خود را سریع بسوزانند. آنهایی که باید خیلی زود به هدف کاهش وزن خود برسند نیز می‌ توانند از تن ماهی در رژیم لاغری استفاده کنند. ماهی تن نسبت به گوشت گاو و مرغ میزان کالری و چربی کمتری داشته ، به طوریکه ۹۹ گرم از ماهی تن سبک کنسرو شده در آب فقط ۸۶ کالری و یک گرم چربی دارد. همین میزان از سینه مرغ کبابی بدون پوست حاوی ۱۶۵ کالری و ۳.۶ گرم چربی و همچنین همین مقدار از فیله گاو گریل شده حاوی ۱۹۸ کالری و ۸.۳ گرم چربی است. برای کاهش وزن ۴۵۳ گرم در هفته ، باید ۵۰۰ کالری از میزان دریافت روزانه خود را کم کنید.

 

 

انواع خواص تن ماهی :

با توجه به موارد گفته شده و مواد مغذی که در گوشت ماهی های تن وجود دارد، تن ماهی دارای خواص بسیاری می‌ باشد پس تن ماهی در رژیم لاغری گزینه ی مناسبی است. با توجه به نکات مثبت تن ماهی مانند: سهولت و سرعت بالا در آماده شدن غذا، ارزان بودن، ماندگاری برای مدت طولانی و سرعت دسترسی، می‌توان گفت که تن ماهی مصرف زیادی دارد. پس با توجه به این موضوع در ادامه به معرفی چند مورد از خواص تن ماهی می‌پردازیم.

 

کاهش مشکلات پوستی :

جالب است بدانید که یکی از فواید استفاده از تن ماهی کاهش مشکلات پوستی و التهابات است. به این دلیل که تن ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است، مصرف آن می‌تواند برای کاهش التهابات پوستی تاثیر گذار باشد. همچنین وجود این ماده مغذی در این محصول باعث می‌شود که مصرف آن برای پیشگیری از اگزما پوستی نیز موثر باشد.

 

افزایش سرعت بهبود برخی بیماری‌ها :

این مورد یکی از فواید مهم تن ماهی است که به خاطر وجود اسیدهای امگا ۳ می‌باشند. به این دلیل که این ماده مغذی می‌ تواند از ابتلا به بیماری‌ های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کند. وجود این ماده مغذی باعث افزایش میزان کلسترول خوب یا HDL شده و از لخته شدن خون و افزایش ضخامت رگ‌ها نیز جلوگیری می‌کند.وجود چربی امگا ۳ نوع DHA و EPA در تن ماهی همچنین موجب می‌ شود که از ابتلا به دیابت نوع دوم و انواع سرطان نیز پیشگیری شود. مصرف این ماده غذایی در کنار درمان می‌تواند سرعت بهبود این بیماران را تسریع کند.

 

 

بهبود عملکرد مغز :

طبق تحقیقات مصرف تن ماهی به علت وجود چربی امگا ۳ در آن موجب افزایش تمرکز و قدرت یادگیری و همچنین بهبود عملکرد مغز در افراد می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت خوردن ماهی هایی که گوشت آن‌ها حاوی امگا ۳ است در رشد مغز کودکان تاثیر مثبت داشته و موجب تقویت هوش آن‌ها می‌شود. به همین دلیل مصرف این ماده مغذی در ایام امتحانات به دانش آموزان توصیه می‌شود.

 

 

تقویت قوه بینایی :

در اثر وجود امگا ۳ یکی دیگر خواص تن ماهی تقویت قوه بینایی است. چون این ماده مغذی از عناصر بسیار مهم در تقویت بینایی و همچنین متعادل ساختن فشار داخلی چشم می‌باشد.

 

 

پیشگیری از فشار خون :

یکی دیگر از خواص تن ماهی می‌توان به پیشگیری از فشار خون اشاره کرد. به این دلیل که تن ماهی حاوی پتاسیم است و این ماده مغذی فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. همچنین از گرفتگی رگ و سکته قلبی نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

تن ماهی در رژیم لاغری :

رژیم تن ماهی به این صورت است که در آن فقط تن ماهی و آب مصرف می شود. در روز های اول این رژیم باید از خوردن سبزیجات، میوه و پروتئین خودداری کنید. روند کلی به این گونه است که سیستم کلی بدن برای زنده ماندن، بیشتر سوخت خود را از انرژی ذخیره شده یا همان چربی های موجود در بدن تامین می کند. با حذف همه غذاهایی که شامل کربوهیدرات هایی مانند: نان، ماکارونی و سبزیجات است، کالری های اضافی که در طول روز مصرف می کنید حذف می نمایید. به طور کلی پس از گذشت چند روز که بدن کربوهیدرات دریافت نمی کند، شروع به تجزیه سلول های چربی برای سوختن به جای گلیکوژن می کند.

 

 

ماهی

مصرف تن ماهی در رژیم لاغری ارزان، ساده، در دسترس و بسیار مفید است. اما چگونه؟ این ادعا را علم و تحقیقات متخصصین تغذیه ثابت کرده است. تن ماهی دررژیم لاغری از چند جهت مفید است. از نگاه اول، این خوراکی لذیذ و دوست داشتنی، دارای حجم زیادی از فیبر و پروتئین است. مصرف این مواد باعث ایجاد حس سیری در افراد می‌شود. زمانی که شما تن ماهی می‌خورید، فیبر به صورت مفید و تدریجی جذب و هضم می‌شود و به مرحله دفع وارد نمی‌شود. این اتفاق باعث می‌شود شما تا چند ساعت احساس سیری داشته باشید و میل به غذا و خوردن در شما کاهش پیدا کند. نکته جالب توجه این است که این احساس سیری با تامین انرژی همراه است و اینگونه نخواهد بود که بعد از چند ساعت احساس ضعف داشته باشید.

 

 

فوائد رژیم تن ماهی چیست ؟

دریافت کالری محدود
کاهش فشارخون و کلسترول
دریافت بهتر ویتامین ها

 

 

رژیم تن ماهی چه مضراتی دارد ؟

کاهش وزن در کوتاه مدت
مصرف مقدار زیاد جیوه
کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

 

 

نتیجه گیری :

در دنیا رژیم های لاغری مختلفی وجود دارد که هر کدام ترفند های مختلفی برای لاغری دارند. کسانی که طرفدار رژیم های دریایی هستند تن ماهی در رژیم لاغری، یکی از گزینه های مناسب برای رژیم است. این رژیم مثل خیلی از رژیم های دیگر دستور خاصی برای دریافت کالری دارد و باید تعداد محدودی از مواد غذایی را مصرف کنید. تن ماهی شامل چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات ها میباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا