اردبیل، شهرک کارشناسان ،میدان وصال ، ساختمان سرو، طبقه سوم ، واحدB

EnglishPersian
0

سبد خرید

دستور پخت خوراک تن ماهی خوشمزه

دستور پخت خوراک تن ماهی خوشمزه

دستور پخت خوراک تن ماهی خوشمزه

دستور پخت خوراک تن ماهی

خوراک تن ماهی یک غذای بسیار راحت و خوشمزه است که به دلخواه می توانید هم با نان و هم برنج سرو کنید. شما می توانید انواع سبزیجات را برای تهیه این خوراک خوشمزه استفاده کنید. اگر وقت کافی برای تهیه شام یا نهار ندارید این غذا را در لیست خود داشته باشید تا در کمترین زمان ممکن این غذا را تهیه کنید. شما می توانید خوراک تن ماهی را با سبزی یا سبزی پلو تهیه کنید و برای چاشنی از آبلیمو یا آبغوره یا آب نارنج استفاده کنید و بهتر است تن ماهی را ابتدا بمدت ۲۰ دقیقه خوب بجوشانید سپس استفاده کنید تا میکروب های مضر آن کشته و با تن ماهی خوراک سالمی را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه خوراک تن ماهی

تن ماهی ۱ بسته
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
گوجه فرنگی ۳ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
آب نارنج ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمز به مقدار لازم

 

طرز تهیه خوراک تن ماهی با گوجه و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

برای سالم سازی تن ماهی آن را داخل یک قابلمه آب ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد سپس از آب خارج کرده و بعد از سرد شدن درب آن را باز کنید.

 

مرحله دوم: سرخ کردن سیب زمینی

سیب زمینی را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید سپس داخل تابه به مقداری روغن و نمک تفت دهید تا پخته و کمی طلایی شود.

 

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید به همراه کمی زردچوبه داخل تابه با روغن تفت دهید تا کمی سبک و طلایی شود سپس سیر را پوست بگیرید و به همراه پیاز تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

 

مرحله چهارم: افزودن تن ماهی

تن ماهی را به پیاز و سیر اضافه کنید و روی تن ماهی فلفل سیاه و کمی قرمز و آویشن و کمی نمک اضافه کنید و هم بزنید در ادامه گوجه فرنگی ها را بعد از شستن داخل غذاساز ریخته و پوره کنید و یا می توانید با رنده ریز پوره کنید و به تن ماهی اضافه کنید.

مرحله پنجم: تهیه خوراک تن ماهی 

مواد فوق را خوب هم بزنید سپس سیب زمینی ها را افزوده و تفت داده تا آب گوجه کشیده و غلیظ شود سپس در انتهای پخت آب نارنج را روی مواد ریخته و به همراه پلو یا نان سرو کنید. نوش جان

 

طبع تن ماهی چیست؟

افراد شاغل ، دانشجو ، مجرد و … به دلیل کمبود تایم برای طبخ وعده های غذایی ، ممکن است دو یا سه مرتبه در هفته بخواهند تا از تن ماهی استفاده نمایند. در این صورت ضروری است تا با طبع تن ماهی آشنا شوند و میزان سازگاری آن را با مزاج خود بسنجند.

اغلب ماهیان دریایی دارای طبع سردی می باشند. لذا نباید با غذاهایی که خود طبع سردی دارند ، استفاده شود.

در ذیل به تعدادی از آن ها اشاره می نماییم :

ماست
دوغ
باقالی
شیر
ماکارونی
تخم مرغ
ترشیجات
خیار

لازم به ذکر است در تهیه سالاد ماکارونی ، از تن ماهی و تخم مرغ استفاده می گردد. به دلیل سرد بودن مزاج ماکارونی بهتر است از ترکیب آن با تن ماهی خودداری شود اما عده ای نیز تداخل آن ها را با یکدیگر مضر نمی دانند ، به شرط آن که به اندازه کافی در هنگام آماده سازی سالاد از مواد غذایی با طبع گرم استفاده گردد. تن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

درباره ما

آقای محمد سروی به صورت اختصاصی از سال ۱۳۷۱ در صنعت کنسرو شروع به کار کرده و در سال ۱۳۸۵ اولین کارخانه تولید کنسرو ماهی را در شمال غرب ایران در شهر اردبیل افتتاح و از سال ۱۳۸۸ بصورت رسمی تولید برند سیشل تن را آغاز کرده و با همت مضاعف در سال ۱۳۹۴ دومین کارخانه تولیدکنسرو ماهی که بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی در شمال غرب ایران میباشد را با نام تجاری سرو تن آریا در شهر اردبیل افتتاح نمودند.

شبکه های اجتماعی

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به شرکت آرتان ماهی نام می باشد.

طراحی سایت و سئو توسط گیل دیتا